De BMW R18, 1800cc aan beleving

Na vele jaren is dan eindelijk de wereldprimeur waar velen op zaten te wachten. Een custom concept motor met het grootste motorblok ooit gebruikt in een motorfiets: de BMW Concept R18. Een unieke motorfiets die hoofden laat draaien, een klassiek uiterlijk met moderne rijeigenschappen.

Boxermotor uit de jaren ‘60 in een nieuw jasje

De concept R18 gaat om eenvoud, minimalisme en design. De hypermoderne technologie is daarom uit het zicht geïnstalleerd in het nieuwe model. Want het uiterlijk van deze motor is heilig en nu al legendarisch. Het laat zien hoe een boxermotor uit de jaren ‘60 van de vorige eeuw eruit kan zien in het heden.

Herken je de buddyseat in Pagusa-stijl? Deze herkenning zie je terug bij de motorfietsen uit 1950. Maar dit model is laag, lang, ingetogen en niet arrogant. Er is nauwkeurig gekozen voor de juiste kleurbehandeling en lakwerk. De koplamp is wederom geïnspireerd door de jaren 50, geen zichtbaar schakelmechanisme. De verrassingen zijn oneindig.

Het grootste motorblok ooit gemaakt

Het kloppende hart van de BMW Concept R18 wordt aangestuurd door de gigantische 1.800 cc tweecilinder boxermotor. Een grote boxerblok bestaat letterlijk niet. De motor heeft een aparte ‘fishtail-uitlaat’ wat het custom gevoel nog meer vergroot. Alles aan deze motor is met zorg gekozen en gedesignd.